Wątek: Dlaczego gry dla PC działają coraz gorzej? AMD wskazuje winnego

Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1 Dlaczego gry dla PC działają coraz gorzej? AMD wskazuje winnego 
    Zasłużeni dla MHteam Awatar tygrys
    Dołączył
    Dec 2007
    Wiek
    41
    Posty
    113
    Podziękował/a
    20 razy
    10 podziękowań za 5 postów
    Siła reputacji
    30
    "Jeszcze w latach 90-tych ubiegłego wieku, wojny pomiędzy użytkownikami konsol oraz komputerów osobistych sprowadzały się do debat o możliwościach obu rozwiązań. Wtedy pod tym względem "pecety" wygrywały. Były też motorem napędzającym rozwój gier - przede wszystkim ich grafiki. W XXI wieku coś się zaczęło zmieniać i w ostatnich latach gry konsolowe coraz pewniej przejmują pałeczkę.

    Okazuje się, że wielcy producenci wreszcie zaczynają zauważać problem. Nowe gry dla pecetów mają coraz większe wymagania sprzętowe, a pod względem grafiki oferują coraz mniej i mniej i mniej. Twórcy ograniczają się do paru ładnie wyglądających efektów, a wiele wprost spartolonych elementów przykrywają np. efektami rozmycia i innymi. Richard Huddy, z firmy AMD, bardzo stanowczo wskazuje winowajcę, który sprawia, że gry dla komputerów opartych na systemach Windows są coraz gorsze.

    Według niego za wszystko odpowiada Microsoft, a konkretnie kostniejący interfejs programowania aplikacji - DirectX. Huddy twierdzi, że "pecetowe" karty graficzne mają nawet dziesięciokrotnie większe moce obliczeniowe niż GPU, które możemy znaleźć w konsolach SonyPlayStation 3 oraz Microsoft Xbox 360. Mimo to gry wcale nie wyglądają wielokrotnie lepiej. Huddy dodaje, że w większości przypadków, na drodze rozwoju stoi nic innego jak Microsoft DirectX.

    To chyba dobrze, że ktoś wreszcie zaczyna przynajmniej mówić o tym, że się nad tym zastanawia. Nawet przeciętna karta graficzna (ze średniej półki) jest bardziej wydajna niż układy stosowane w konsolach, a mimo to jakość grafiki, przy której mamy szansę na zachowanie płynności animacji, jest co najwyżej taka sama. Oczywiście na "pececie" teoretycznie możemy mówić o wyższych rozdzielczościach (ale przecież nie zawsze), czy o wyższych trybach wygładzania krawędzi, ale coraz więcej wskazuje na to, że "pecetom" coraz bardziej brakuje tchu i zatykają się źle zoptymalizowanymi silnikami gier.

    AMD (także ATI) w ostatnich latach ma coraz więcej do powiedzenia na rynku konsol i trudno dziwić się temu, że z jej strony (wreszcie) pojawia się krytyka Windowsa, jako platformy do gier."


    pclab.pl
    Piotr Gontarczyk
    Nie zbieram na piwo .Stac mnie
    Chodzi tylko o zabawe

    Masz jakies uwagi do mojego upa ? pisz na PW

    NIE zwracam uwagi na orto. I tak wszyscy wiedzą o co chodzi
    Odpowiedz z cytatem  
     

  2. #2 Odp: Dlaczego gry dla PC działają coraz gorzej? AMD wskazuje winnego 
    Pierwszak
    Dołączył
    Jan 2011
    Wiek
    33
    Posty
    1
    Podziękował/a
    0 razy
    0 podziękowań za 0 postów
    Siła reputacji
    14
    W sumie to nic nowego. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, rynek konsolowy jest bardziej dochodowy. Niech każdy zada sobie pytanie: Co wolałbym robić? Gry PC za ledwie 60 zł, czy konsolowe za prawie 200 zł? Tu chyba nie ma dyskusji.
    Odpowiedz z cytatem  
     

Informacje o wątku
Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Tagi dla tego wątku

Zobacz tagi

Bookmarks
Bookmarks
Uprawnienia umieszczania postów
  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •