Wątek: Jak lepiej skonfigurować Windows 7

Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1
  1. #1 Jak lepiej skonfigurować Windows 7 
    faking worm :)
    Awatar Tony
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    247
    Podziękował/a
    365 razy
    60 podziękowań za 13 postów
    Siła reputacji
    39
    Najnowszy system operacyjny Microsoftu działa dobrze nawet w domyślnej postaci, niemniej warto ustawić kilka funkcji, aby praca z komputerem była jeszcze przyjemniejsza.

    Poniżej przedstawiamy porady na lepszą konfigurację systemu Windows 7. Część z nich działa także w Viście lub nawet w XP.

    Niech komputer uruchamia się szybciej!



    Pobierz program Startup Delayer, czyli narzędzie, które zmusi programy uruchamiające się przy starcie systemu do zachowania odrobiny cierpliwości. Będą uruchamiać się trochę później i nie wszystkie naraz. Dzięki temu system będzie gotowy do pracy w krótszym czasie.

    Program Startup Delayer wyświetla listę programów, które uruchamiają się przy starcie Windows. Następnie wystarczy, ze przeciągniesz wybrane aplikacje do dolnego paska. Zobaczysz wtedy krótki opis danego narzędzia - następnie przeciągnij je w lewo lub w prawo, aby zmniejszyć lub zwiększyć opóźnienie. Warto spróbować, ponieważ można zyskać trochę cennego czasu przy starcie komputera.

    Usuń zbędne programy-śmieci

    Kupując nowy komputer otrzymujesz wraz z nim sporo oprogramowania, które często jest kompletnie niepotrzebne. Mowa o czasowych wersjach antywirusów, słabych grach, w które nigdy byś nie zagrał, czy też autorskich narzędzi producentów, które nierzadko oferują identyczne funkcje co systemowy Panel Sterowania. Jeśli chcesz przyspieszyć komputer i widzisz na swoim dysku programy, które są ci niepotrzebne, usuń je.



    Nie rób tego jednak przy pomocy systemowej funkcji. Zamiast niej skorzystaj z programu Revo Uninstaller. Ta aplikacja przeprowadza o wiele lepsze porządki, ponieważ usuwa nie tylko irytujący cię program, ale także jego pozostałości w rejestrze systemowym. Przed usunięciem jakiegokolwiek programu upewnij się tylko, czy rzeczywiście nie jest ci on potrzebny.

    Stwórz płytę ratunkową

    Do nowych komputerów często nie dołączane są płyty z narzędziem pozwalającym odzyskać system po awarii. Kiedy więc system jest świeży i działa stabilnie, powinieneś stworzyć taką płytę samodzielnie. Jak to zrobić? W Windows 7 czynność to została uproszczona do minimum.



    Aby przygotować płytę ratunkową będziesz potrzebował nagrywarki - zakładamy, że ją masz. Włóż zatem do napędu pustą płytę DVD, a następnie w menu Start wpisz "napraw". Na samej górze pojawi się funkcja "Utwórz dysk naprawy systemu". Kliknij ją i postępuj zgodnie z pojawiającymi się na ekranie instrukcjami.

    Od tej pory w momencie awarii będziesz mógł włożyć do napędu tę płytę i odzyskać stabilny stan systemu, który zapisałeś. Na płycie znajdą się także narzędzia diagnostyczne i naprawcze - być może okaże się, że wystarczy skorzystać tylko z jakiegoś programu, nie zaś przywracać poprzedni stan systemu.

    Zamknij wszystkie okna jednym kliknięciem

    Jeśli otwierasz dużo okienek z pewnością złapałeś się na tym, że później musisz niepotrzebnie tracić czas, by wszystko pozamykać i ew. pozapisywać. To zdecydowanie za dużo klikania. Pobierz niewielkie narzędzie Close All Windows i zainstaluj je. Następnie dodaj je do paska zadań. Kiedy będziesz chciał zamknąć wszystkie okna, kliknij na ikonie tego narzędzia.

    Close All Windows, jak sama nazwa wskazuje, zamyka wszystkie okna. Jednak bez obaw - jeśli czegoś nie zapisałeś, wyświetli się odpowiedni komunikat i będziesz mógł to zrobić. Ten niewielki programik pomoże ci zaoszczędzić sporo czasu!

    Pozbądź się opóźnienia Aero Peek

    Aero Peek to niewielki przycisk znajdujący się w prawym dolnym rogu. Służy do szybkiego wyświetlania zawartości pulpitu, tymczasowo ustawiając wszystkie otwarte okna jako przezroczyste. Zanim jednak wyświetli się pulpit trwa krótka, mniej więcej jedno- lub dwusekundowa animacja. Po co czekać? Można ustawić Aero Peek w taki sposób, aby podgląd pulpitu był dostępny natychmiast!
    W menu Start wpisz "regedit" i wciśnij [Enter], aby wejść do rejestru systemowego. Udaj się do HKEY_CURRENT_USER\ Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Explorer\Advanced. Następnie w prawej kolumnie kliknij prawym przyciskiem myszy na pustym miejscu i wybierz Nowy -> Wartość DWORD (32-bit). Nazwij ją DesktopLivePreviewHoverTime. Domyślnie wartość wyniesie 0 i właśnie taka nam odpowiada - tyle bowiem czasu upłynie od najechania myszą na Aero Peek do wyświetlania zawartości pulpitu. Aby zmiana była widoczna będziesz musiał ponownie uruchomić komputer.

    Skonfiguruj pasek zadań wedle własnych potrzeb

    Pasek zadań w Windows 7 jest o wiele bardziej funkcjonalny niż ten w Viście czy XP. Oferuje listy szybkiego uruchamiania, możliwość przypinania programów czy dokumentów i inne rozwiązania. Niektórym jednak nie odpowiada taki pasek i woleli jego starszą wersję. Domyślnie nie można jej przywrócić, ale wystarczy zainstalować program 7 Taskbar Tweaker.



    Aplikacja oferuje sześć różnych możliwości dostosowania paska zadań, włącznie z zastąpieniem list szybkiego uruchamiania (tzw. Jump Listy) na stare i znane rozwiązanie z poprzednich systemów. Można też wyłączyć podgląd miniatur czy grupowanie. Warto poeksperymentować, zwłaszcza że program jest bezpłatny i łatwy w obsłudze.







    ____________
    Pozdrawiam
    Odpowiedz z cytatem  
     

  2. Jeden użytkownik podziękował użytkownikowi Tony za ten post:

    gabrysia (25-01-15)

Informacje o wątku
Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-03-10, 00:47
  2. Windows 7 32-bit czy 64-bit?
    By Tony in forum Pogotowie Komputerowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-10-09, 01:55
Tagi dla tego wątku

Zobacz tagi

Bookmarks
Bookmarks
Uprawnienia umieszczania postów
  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •