W 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był "kwejk", wśród wyszukiwanych osób – Adele, a pierwszą Polką na liście okazała się Maja Sablewska.
Google zaprezentowało Zeitgeist 2011, czyli doroczne zestawienie haseł najczęściej wpisywanych oraz najszybciej zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Jest ono spojrzeniem na miniony rok ze zbiorowej perspektywy zainteresowań internautów, a jednocześnie swoistym barometrem najważniejszych wydarzeń i najgorętszych trendów.
W Polsce w 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności wyszukiwań jest "kwejk". Duże zainteresowanie portalem świadczy o tym, że Polacy uwielbiają się śmiać, oglądając komiczne zdjęcia czy filmy. Na kolejnej pozycji znalazła się gra komputerowa "minecraft", którą pasjonują się fani budowania i tworzenia wirtualnego świata.
W dalszym ciągu ogromną popularnością wśród polskich internautów cieszą się portale społecznościowe. Naszej uwadze nie umknęły także premiery rozrywkowe, stąd w rankingu znalazła się Adele oraz premiery telewizyjne takich seriali, jak "Przepis na życie", czy "Prosto w serce".
W kategorii najszybciej zyskujących na popularności celebrytów zwyciężyła Adele, angielska gwiazda muzyki pop, której przeboje "Rolling in the Deep" czy "Set Fire to the Rain" miesiącami utrzymywały się na listach przebojów rozgłośni radiowych. Zainteresowanie Adele przerosło nawet informacje o tragicznej śmierci piosenkarki Amy Winehouse, oraz przewodniczącego Samoobrony - Andrzeja Leppera. Polscy internauci docenili jurorkę programu rozrywkowego "X Factor" telewizji TVN – Maję Sablewską, która zyskała większą popularność niż Kate Middleton.
Niebywałą popularnością w tym roku cieszył się film Jana Komasy pod tytułem "Sala samobójców", który został nagrodzony wieloma nagrodami krajowymi oraz międzynarodowymi zarówno za reżyserię czy główną rolę pierwszoplanową. Na kolejnych pozycjach uplasowały się filmy akcji "Transformers" czy "Kowboje i obcy". W dalszym ciągu lubimy się śmiać przy "American Pie 8" oraz przeżywać emocje oglądając filmy grozy, takie jak "Oszukać przeznaczenie 5" czy "Mgła".
W 2011 roku polscy internauci rozpieszczali swoje podniebienia i szukali nowości kulinarnych. Poszukiwaliśmy przepisów na polędwiczki wieprzowe, a także przepisów związanych z wykorzystaniem ogórków, cukinii czy żurkiem.
Wśród tegorocznych haseł związanych z muzyką zainteresowaniem cieszyły się premiery płytowe polskich artystów. Zwycięzcą został Maciej Maleńczuk, a na kolejnych pozycjach uplasowały się Varius Manx czy Blue Cafe. Wierną rzeszę swoich fanów ma także największy festiwal muzyczny w Europie – Przystanek Woodstock oraz muzyka disco polo.
W kategorii związanej ze sportem wielką popularnością cieszyły się wiadomości związane ze zwycięską walką bokserską o mistrzostwo świata pomiędzy Tomaszem Adamkiem a Witalijem Kliczko. Następnie do poszukiwań inspirowały nas duże wydarzenia medialne. Dużą popularność zyskują doniesienia dotyczące piłki nożnej, tenisa ziemnego czy siatkówki.
Myśląc o odpoczynku i podróżach, szukamy informacji o krajach bałkańskich – Chorwacja i Bułgaria. Nasze zmysły rozpalają także egzotyczne wyspy i ciepłe, czyste morza, stąd zainteresowanie Seszelami, Malediwami czy Wyspami Kanaryjskimi. Wytrawni podróżnicy poszukują też informacji o odległej Dominikanie czy Dubaju.
Zwierzęta domowe zaskakują nas dwoma skrajnościami. Czołowe miejsce zajęło "terrarium", zapewne dla pająka, węża lub gada, a na drugim miejscu piesek boo, który wygląda jak przytulanka. Psy nieustannie są najpopularniejszymi zwierzętami i zajmują aż siedem miejsc na liście. Co ciekawe, dowiemy się z niej również, że kłopot w 2011 roku sprawił nam wybór imienia dla… konia.
Kod:
Źródło : http://technowinki.onet.pl/komputery/rok-w-wyszukiwarce-czego-szukali-polacy-w-2011-r,1,4974301,artykul.html
Inf. prasowa, Google