Kolejna premiera na wystawie w Los Angeles.

To auto sprawdzi się zarówno podczas szybkich przejazdów autostradami, jak i podnoszących poziom adrenaliny szaleństw na torze. Panamera GTS jest samochodem, który mimo sporych gabarytów oraz niemałej masy (1920 kg) zadziwi kierowców prowadzeniem.




Pod maską Panamery GTS znajdziemy silnik z wersji S - wolnossącą jednostkę V8 o pojemności 4,8 l, która dzięki innemu układowi wydechowemu i kilku modyfikacjom rozwija moc 430 KM zamiast 400 KM. Ponadto motor ten dysponuje momentem obrotowym 520 Nm (wersja S - 500 Nm). Wersja GTS nie jest więc najmocniejsza w rodzinie Panamery, ale na pewno jest to jedna z najszybszych limuzyn na rynku. Porsche Panamera GTS jest w stanie pojechać z prędkością 288 km/h, a pierwszą setkę osiąga w czasie 4,5 s. Napęd samochodu przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem skrzyni PDK. O dobrą trakcję dba elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, który rozdziela moment obrotowy między koła tylnej osi.




Ostrą jazdę umożliwiają także obniżone o 10 mm adaptacyjne zawieszenie PASM, szerszy rozstaw kół i mocniejsze hamulce. Zmiana biegów dzięki skrzyni PDK może odbywać się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy.




Właściciele Panamery GTS będą mogli poczuć się wyróżnieni. Wersję tę odróżnia od innych przedni zderzak, 19-calowe felgi z modelu Panamera Turbo, przydymione wnętrza reflektorów oraz czarne listwy progowe. W kabinie GTS-a zauważymy ponadto inną kierownicę oraz ekskluzywną tapicerkę ze skóry i alcantary. Niestety na przyjemność z jazdy takim samochodem będą mogli sobie pozwolić nieliczni, ponieważ cena wersji GTS wynosi 116 tys. euro (510 tys. zł).