Audi R8 to topowy model producenta z Ingolstadt. Po kilku latach pobytu na rynku samochód został lekko odświeżony. Pojawiły się zmiany w wyglądzie i wyposażeniu. Przede wszystkim w oczy rzuca się nowa osłona chłodnicy Singleframe z ukośnie ściętymi rogami i czarną kratownicą. Wersję z silnikiem V10 poznamy po chromowanych nakładkach na poziomych prętach. Zmieniono także zderzaki. Jednak najładniejsza modyfikacja w nowym R8 to przede wszystkim lampy wykonane w technologii LED, które są teraz we wszystkich modelach montowane w standardzie zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Audi R8 dostępne jest w dwóch kolorach podstawowych: bieli Ibis i brylantowej czerwieni. Dostępne są także lakiery w czterech odcieniach metalicznych i w pięciu odcieniach z efektem perłowym lub kryształowym. W R8 V10 plus oferowany jest także lakier matowy.
Jednak tym, co najciekawsze, jest silnik pracujący za plecami kierowcy i pasażera. Wszystkie jednostki oferowane w tym modelu są składane ręcznie. Podstawowy motor to V8 o pojemności 4,2 litra. Generuje on moc 430 KM i kręci się aż do 7900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tego silnika to 430 Nm. Od zera do setki przyspiesza w 4,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Audi R8 V8 quattro w wersji coupé ze skrzynią S tronic zużywa średnio 12,4 l paliwa na 100 km.
Nieco lepsze parametry oferuje wersja z silnikiem V10. Tam do dyspozycji kierowcy zostaje oddane 525 KM oraz 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta wersja ze skrzynią S tronic przyspiesza do setki w 3,6 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 314 km/h. Zużycie paliwa w Audi R8 V10 Coupé wynosi średnio 13,1 l na 100 km.
Nowym modelem flagowym serii jest Audi R8 V10 plus. Ta wersja oferuje 550 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 540 Nm. Audi R8 V10 plus, dostępne tylko w wersji coupé, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s i osiąga prędkość maksymalną 317 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi tu 12,9 l na 100 km.
Audi R8, które jest konkurentem Mercedesa SLS czy Ferrari 458 Italia, kosztować będzie od 0,5 miliona złotych w górę. Najmocniejsza wersja, oznaczona jako plus, w podstawowym warianie będzie kosztować blisko milion złotych.