Dlaczego warto?
Poznańskie targi motoryzacyjne Motor Show tworzone są przede wszystkim dla ludzi z pasją. Dzięki zaangażowaniu ich wystawców oraz partnerów, na przestrzeni ostatnich lat impreza ta znacząco rozrosła się pod względem liczby prezentowanych marek, zajmowanej powierzchni wystawienniczej oraz liczby zwiedzających, wzbudzając przy okazji zainteresowanie czołowych mediów, podziw i bardzo dobre opinie ich uczestników.
► Dla wystawców (importerów i producentów) targi Motor Show, są bardzo dobrą okazją do prezentacji swoich najnowszych propozycji rynkowych wśród ponad 60-cio tysięcznej publiczności, ściśle zainteresowanej tematyką motoryzacji i dysponującej środkami finansowymi, a także wśród blisko 600 akredytowanych dziennikarzy. Możliwość kreowania marki w komfortowych warunkach i ekskluzywnym otoczeniu, dostęp do szerokiego rynku aktywnych odbiorców indywidualnych i biznesowych – to tylko niektóre powody, dla których warto zainwestować w wystąpienie targowe na Motor Show.
Zapytaj o ofertę uczestnictwa>
► Dla zwiedzających poznańska impreza motoryzacyjna stanowi źródło informacji o topowych markach i modelach, które zwykle można zobaczyć jedynie w kolorowych magazynach, na stronach internetowych, czy w reklamach telewizyjnych. Motor Show pozwala na bezpośrednią interakcję z najnowszymi modelami aut, motocykli i nie tylko. Wyjątkowa formuła tych targów jest atrakcyjna zarówno dla zarządcy floty firmowej, jak i całej rodziny, szukającej rozrywki w kwietniowy weekend.
► Dlaczego targi?
Udział w każdej imprezie targowej wiąże się z wieloma korzyściami. Oto niektóre z nich.
Targi umożliwiają:
pozyskanie nowych klientów
kompilację bazy danych nowych klientów
wzmocnienie kontaktów z klientami
wprowadzenie na rynek nowych produktów i usług
demonstrację i promocję produktów
tworzenie wizerunku firmy
tworzenie i wzmocnienie marki
zwiększenie zainteresowania mediów
Ponadto targi są doskonałym miejscem na:
poznanie oczekiwań klientów
uzyskanie natychmiastowych opinii o produktach firmy
znalezienie lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów produktów
prezentację produktów w oparciu o wszystkie pięć zmysłów
► Korzyści dla wystawców:
zademonstrowanie obecności firmy na rynku (twierdzi tak 83% badanych)
prezentacja nowych produktów (79%)
podtrzymanie kontaktów z dotychczasowymi klientami (78%),
wymiana i pozyskanie informacji (78%)
pozyskanie nowych klientów (77,6%)
wzrost znajomości i doskonalenie wizerunku firmy (76%)
wzrost znajomości produktów (75%)
rozpoznawanie życzeń klientów (70%)
zawieranie umów sprzedaży (64%)
wpływanie na decyzje klientów (63%)
wzrostu świadomości na temat produktu (58% firm)
wymiany oraz zbierania informacji o rynku (50% firm)
rozpoznania życzeń klientów (50% firm), wywierania wpływu na decyzje klientów (33% firm)
zawierania umów sprzedaży (29% firm)
(Źródło: Austellungs- und MesseAusschuss der Deutschen Wirtschaft - EMNID Institute Deutschland)
► Korzyści dla zwiedzających:
kompletna, syntetyczna i neutralna informacja
doskonała porównywalność ofert
możliwość obiektywnej oceny
54% gości odwiedza targi, aby obejrzeć nowe produkty lub usługi
48% zwiedzających poszukuje informacji
40% pragnie być na bieżąco z nowymi technologiami
15% odwiedza targi, aby nawiązać kontakty biznesowe
Źródło: Exhibition & Event Association of Australia
► Interaktywność:
targi stanowią okazję do dialogu i wymiany opinii
nowi klienci - na targach nawiązuje się pierwsze kontakty z potencjalnymi klientami
obecni klienci - targi umożliwiają odświeżenie kontaktów oraz prowadzenie dialogu z klientami podczas spotkań face-to-face (87% ankietowanych specjalistów od marketingu uważa, że komunikacja bezpośrednia, tzn. twarzą w twarz z klientami, partnerami handlowymi i przedstawicielami mediów, jest niezbędna jako element strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa (Źródło: Association of Exhibition Organisers, Benchmark Research)
dawni klienci - na targach odnawia się kontakty z byłymi klientami, mając okazję do przedstawienia nowej oferty
► Pełnowymiarowość wystąpienia:
ekspozycja na miarę planów i potrzeb
szeroka prezentacja nowości
pokazy zastosowań produktu
spotkania z kontrahentami
konferencje prasowe
► Efektywność zwrotu inwestycji:
badania Exhibition & Event Association of Australia (Stowarzyszenia Targowego Australii) pokazały, że średnie wydatki w wysokości 9% budżetu marketingowego firmy poniesione na uczestnictwo w targach przynoszą zysk w formie 23% wzrostu działalności
Według badań CEIR (Center of Exhibition Industry Research, FEBELUX): Federations of Fairs and Exibitions in Belgium and Luxemburg):
76% gości targowych ma określony plan działania,
48% potencjalnych transakcji omówionych na targach nie wymaga dalszych wysiłków ze strony sprzedającego, aby zakończyć je pomyślnie
finalizacja potencjalnych transakcji omówionych na targach kosztuje 56% mniej niż tradycyjne wizyty u potencjalnych partnerów handlowych
► Kompleksowość oferty:
pomoc fachowej kadry
pełna aranżacja targowego wystąpienia, od budowy stoiska, poprzez organizację prezentacji, konferencji, po akcje promocyjne i reklamowe
rozbudowany serwis i jakość
► Matchmaking:
badania rynku, raporty branżowe
wyszukiwanie potencjalnych kandydatów do współpracy, inwestorów i kooperantów
organizacja spotkań z wytypowana grupa partnerów handlowych
pomoc w działaniach marketingowych i promocyjnych
organizacja spotkań w ramach Klubu WTC i Międzynarodowych Giełd Kooperacji:
w matchmakingowych spotkaniach w roku 2003 wzięli udział przedsiębiorcy z 17 krajów - Belgii, Białorusi, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraela, Kanady, Kazachstanu, Łotwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii
i Włoch
► Targi + Internet:
Zdaniem aż 91% spośród 250 ankietowanych prezesów amerykańskich korporacji, Internet NIE zastąpi targów:
kontakt osobisty jest niezastąpiony (55%)
produkt należy obejrzeć i omówić (35%)
odpowiedzi udzielane na pytania zadane na targach są bardziej kompletne (10%)
Internet można wykorzystać jako źródło targowej informacji:
prezentacja firmy w internetowym katalogu wystawców
całoroczna promocja rynkowych nowości na stronach internetowych MTP
Pisać kto bedzie bo ja napewno!!!!!