Według wyliczeń niemieckiej prasy tegoroczny samochód F1 zespołu Mercedes daje się we znaki uszom kibiców najbardziej spośród aut całej stawki.

Gazeta Bild am Sonntag podczas zeszłotygodniowego GP Monako zbadała odgłos wszystkich aut królowej sportów motorowych i z przeprowadzonej analizy wyszło, że model W02 skonstruowany w Brackley wytwarza dźwięk o mocy 127,8 decybela. Na drugiej pozycji znalazł się R31 zbudowany przez stajnię Lotus Renault GP posiadający innowacyjny wydech oraz silnik Renault - jego odgłos jest słabszy o zaledwie 0,3 decybela. Trzeci McLaren korzystający z jednostek Mercedesa traci do lidera już pół decybela, zaś czwarty Red Bull napędzany Renault 0,7. Jak się okazuje, najbardziej cicho w tym roku pracuje jednostka Cosworth w połączeniu z bolidem Virgin Racing, jako że zestaw ten wytwarza 'zaledwie' 125,9 decybela.

Dane te z pewnością ulegną zmianom gdy na sezon 2013 do Formuły 1 zawitają nowe silniki o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i czterema cylindrami. Szef królowej sportów motorowych - Bernie Ecclestone będący zaciekłym opozycjonistą w stosunku do nowych jednostek swoją postawę argumentuje obawą o utratę niepowtarzalnego dźwięku obecnie charakteryzującego ten sport.

Co ciekawe, według Bild am Sonntag odgłos konstrukcji Mercedesa graniczy ze średnim progiem, powyżej którego człowiek zaczyna odczuwać ból oraz dorównuje rykowi wojskowego samolotu odrzutowego odlatującego przy użyciu dopalacza na wysokości 15 metrów.