Czy Ford postawi na światową ekspansję?
Po tym jak Ford wycofał swoje udziały z Jaguara, a potem z Volvo, na świecie rozgorzała dyskusja, czy firma wkroczy jeszcze do segmentu premium w Europie. Całkiem prawdopodobne wydawało się wtedy, że Ford zacznie również na Starym Kontynencie sprzedawać Lincolny.
Do tej pory nie pojawiły się w tej sprawie żadne konkretne informacje. Pewne fakty przemawiają za tym, że faktycznie za kilka lat luksusowa marka Forda będzie dostępna i u nas.
Po pierwsze Ford w ofercie nie ma większych samochodów, a w starciu z konkurencją (Renault Latitude, Skoda Superb) stanowczo przydałoby mu się auto, którym mógłby uzupełnić swoją ofertę.
Po drugie najważniejszy dla Lincolna model - MKZ ma ogromną szansę odnieść sukces w Europie. Samochód zbudowany na podwoziu amerykańskiego Forda Fusion sprzedaje się genialnie i zbiera bardzo pozytywne opinie ekspertów. Poza tym Ford na potrzeby tego modelu opracował bardzo wydajny i tani układ hybrydowy, który mógłby zapewnić firmie przewagę nad konkurencją - szczególnie w tak trudnych czasach