Wesołe jest życie staruszka. Niestety, perspektywa kolejnych 4 latach z tym samym Xboksem 360, jest trochę przerażająca. Zabawa jest ok, ale co z grafiką?
Kolejny Xbox dopiero w 2015 roku?
Trochę wierzyć się nie chce, że Microsoft przez kolejne 4 lata nie zamierza niczego zrobić w sprawie kolejnej generacji swojej flagowej konsoli. Jednak ludzie siedzący naprawdę mocno w tym temacie, wierzą właśnie w taki obrót sytuacji. 10 lat na rynku i dopiero wtedy przyjdzie czas na nowego Xboksa.
Skąd taka wizja?
Microsoft umieścił dziś ofertę pracy w portalu linkedin.com, w której poszukuje designera dla wydziału IEB (Interactive Entertainment Business), stojącego jak się powszechnie uważa za projektem nowej konsoli. Nie od strony hardware, ale bardziej wyglądu - zarówno zewnętrznego samego urządzenia, akcesoriów, ale także samego UI dla oprogramowania. Wcześniej IEB siedział cicho, a więc portal ZDnet wydedukował, że prace nad kolejną generacją konsoli dopiero startują.
Powiązano to z projektami Bena Petersona, designera freelancera, który coś tam działał na zlecenie IEB. Wczoraj w swoim internetowym portfolio opublikował grafikę, która rzekomo pochodzi z jego prac nad kolejnym Xboksem. W opisie, jest informacja o projekcie pod kątem hardware (sprzętu) dla 2015 roku. Właściwie trudno w ogóle cokolwiek na jej temat powiedzieć, poza tym, że COŚ prezentuje. Peterson podparł tym, że tylko taką próbkę swojej mógł wrzucić, bo reszta jest poufna. Nie chodzi jednak o grafikę, ale o datę.
Teoretycznie zawsze można jeszcze raz odświeżyć Xboksa 360, tak jak w ubiegłym roku. Ale zasada jest taka, że wszystkie gry muszą być zgodne z najstarszą edycją konsoli, więc możliwości są mocno ograniczone
Dodając dwa do dwóch, można dojść do wniosku, że Microsoft się nie spieszy i ma zamiar wykorzystać obecny potencjał Xboksa do samego końca (czyli technologicznej śmierci). Po ubiegłorocznym odświeżeniu konsoli, możliwe jest wprowadzanie nowych akcesoriów przedłużających żywot urządzenia - Kinect może być tu jednym z wielu.
Z drugiej strony, gdzieś jest granica. Głównie, jeśli chodzi o możliwości adaptacji w obecnej konsoli najnowszych efektów graficznych. Jutro zadebiutuje Crysis 2, gra która w 100% ma wykorzystać potencjał DirectX 11 na pecetach. Można się więc zastanawiać, czy pozwoli na taki sam graficzny skok na konsolach. Układy graficzne, zarówno w Xboksie 360 jak i PlayStation 3 dość mocno odstają od tych dedykowanych dziś dla komputerów osobistych. Naprawdę trudno sobie wyobrazić, że wytrzymają kolejne 4 lata twardej konkurencji.
Można mieć nadzieję, że ZDnet się myli, a designer mija się z prawdą i kolejna generacja jednak konsol pojawi się szybciej.
Źródło: ZDnet.com, benpeterson2.com, linkedin.com
Fot. Microsoft, benpeterson2.com