Silnik: benzynowy 1,6 TiVCT
Moc: 105 KM
Moment obrotowy: 150 Nm
Przyspieszenie od 0 do 100km/h: 12,3
Śr. spalanie w mieście: 8,0
Śr. spalanie na trasie: 4,7
Pojemność bagażnika: 316
Cena: 60 700 zł
Najważniejsi konkurenci: Volkswagen Golf, Citroen C4, Renault Megane,
Na rynek wchodzi właśnie trzecia generacja Forda Focusa - odmieniona, choć bardziej konserwatywna niż ekstrawagancka. W Polsce kosztuje od 60 700 złotych.
Ford Focus trzeciej generacji będzie dostępny w trzech wersjach nadwozia: sedan, hatchback i kombi. Pod względem stylistycznym auto prezentuje rozwinięcie filozofii kinetic design, według której budowane są wszystkie auta firmy. Bryła nadwozia pozostała prawie niezmieniona. Jeśli chodzi natomiast odetale, to zamiast ostrych krawędzi tym razem Ford stawia na mocne, ale płynne przetłoczenia i nieco delikatniejsze linie. Największą zmianą w nowym modelu są tylne lampy, które nie znajdują się już w słupach, ale na klapie.
W porównaniu z poprzednikiem najnowszy Focus wydłużył się o 21 mm, a jego wysokość i szerokość zostały obcięte o 16 mm. Niby niewiele, ale auto sprawia wrażenie bardziej aerodynamicznego. Inżynierowie zdecydowali się rozstawić osie o 8 mm szerzej niż poprzednio. Pasażerowie raczej tego nie odczują, jednak wyraźnie wpływa to na poprawę i tak już dobrego prowadzenia.
We wnętrzu samochodu zrobiło się teraz dużo bardziej atrakcyjnie. Pomijając fakt, że stylistyka i rozmieszczenie wszystkich urządzeń są niemal identyczne jak w prezentowanym niedawno C-Maksie i Grand C-Maksie. Jakość materiałów jest teraz zauważalnie lepsza, a środek ogólnie rzecz biorąc - dużo bardziej atrakcyjny. Pomiędzy zegarami na desce rozdzielczej pojawił się wyświetlacz, którym steruje się za pomocą przycisków na kierownicy. Rozwiązanie podobne do tego, które pojawiło się w Mondeo kilka lat temu, ale znacznie prostsze w obsłudze.
Na konsoli środkowej pod daszkiem umieszczono mały, kolorowy wyświetlacz od radia, które można rozszerzyć o nawigację. Poniżej znajduje się centrum dowodzenia multimediami rozproszone na wiele przycisków. W pierwszym momencie można się wśród nich zgubić, ale po jakimś czasie da się je opanować.
W nowym Focusie nie zabrakło nowinek technicznych. Pojawiły się tam między innymi takie udogodnienia, jak system zapobiegania kolizjom przy małych
prędkościach, system wspomagający parkowanie, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu, system rozpoznający znaki drogowe, automatyczny przełącznik świateł drogowych, inteligentny tempomat oraz funkcja monitorująca koncentrację kierowcy. W standardowym wyposażeniu wszystkich wersji znalazł się system TVC (Torque Vectoring Control), który kontroluje przekazywanie momentu obrotowego na koła, tak, by podczas pokonywania ostrych zakrętów z dynamicznymi
prędkościami auto miało optymalną trakcję. Zwiększa on bufor bezpieczeństwa, zanim do akcji wkroczy ESP. Dzięki temu rozwiązaniu Focus jest nadal wyznacznikiem w kwestiach doskonałych właściwości jezdnych.
Focus będzie dostępny w dwunastu wersjach mocy. Wachlarz otwiera motor benzynowy o pojemności 1,6 litra, dostępny w odmianach Duratec oraz EcoBoost (z doładowaniem). Silniki o tej pojemności będą dysponować mocą 105, 125, 150 oraz 182 KM. Najmocniejsze wersje będzie można zamówić z dwusprzęgłową skrzynią biegów Powershift.
Oczywiście nie zabrakło propozycji dla fanów silników Diesla. Tutaj do wyboru będą dwie jednostki: 1,6 oraz 2,0 TDCi. Mniejszy silnik oferuje moc 95 lub 115 KM, a większy - 115, 140 oraz 163 KM.
Bazowa wersja Focusa z podstawowym silnikiem i wyposażeniem Ambiente kosztuje od 60 700 złotych. Najtańszy diesel w ofercie kosztuje 68 200 złotych. Do wersji kombi trzeba dopłacić 2 tysiące złotych.