Aby zarejestrować się na forum musisz posiadać kod zaproszenia.

Wątek: Bolidy i kierowcy F1 w sezonie 2011

Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1
  1. #1 Bolidy i kierowcy F1 w sezonie 2011 
    Legenda MHTeam
    Awatar losmanos
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,216
    Podziękował/a
    490 razy
    4,237 podziękowań za 516 postów
    Siła reputacji
    175
    Ferrari 150° Italia








    Specyfikacje Techniczne




    Podwozie
    z kompozytu włókna węglowego o strukturze plastra miodu
    Przekładnia
    podłużna półautomatyczna elektronicznie kontrolowana sekwencyjna skrzynia biegów Ferrari typu quick-shift, dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, 7 biegów + wsteczny
    Hamulce
    wentylowane tarcze hamulcowe Brembo z włókna węglowego
    Zawieszenie
    niezależne, popychacze aktywujące sprężyny skrętne z przodu i z tyłu
    Koła
    13-calowe BBS z przodu i z tyłu
    Opony
    Pirelli P Zero (slick)
    Paliwo
    Shell V-Power
    Olej
    Shell Helix Ultra
    Waga
    640 kg z wodą, olejem i kierowcą
    Kierowcy

    Fernando Alonso



    Felipe Massa









    Red Bull RB7




    Specyfikacje Techniczne


    Podwozie
    kompozytowa konstrukcja skorupowa, silnik Renault V8 stanowi część całej konstrukcji nośnej
    Przekładnia
    siedmiobiegowa skrzynia biegów, podłużnie zamontowana, z hydraulicznym systemem do zmiany biegów i sterowania sprzęgłem
    Sprzęgło
    AP Racing
    Zawieszenie
    aluminiowe kolumny, górne i dolne wahacze z włókna węglowego, drążki skrętne i stabilizatory poprzeczne
    Amortyzatory Multimatic
    Koła
    OZ Racing, przednie: 12,0 x 13 cali, tylne: 13,7 x 13 cali
    Opony
    Pirelli P Zero
    Hamulce
    zaciski Brembo, tarcze i klocki Brembo z włókna węglowego
    Elektronika
    FIA (MESL), standardowa jednostka zarządzająca
    Paliwo
    Total Group


    Kierowcy


    Mark Weeber


    Sebastian Vettel








    Mercedes GP W02






    Specyfikacje Techniczne


    Podwozie
    z kompozytu włókna węglowego o strukturze plastra miodu
    Zawieszenie
    wahacze oraz popychacze aktywujące sprężyny skrętne i amortyzatory
    Amortyzatory
    Penske
    Koła
    BBS z kutego magnezu
    Opony
    Pirelli P Zero
    Hamulce
    zaciski Brembo, tarcze i klocki z włókna węglowego
    Układ kierowniczy
    mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem
    Kierownica
    konstrukcja z włókna węglowego
    Elektronika
    standardowe ECU narzucone przez FIA oraz homologowany przez FIA elektroniczny i elektryczny system
    Przekładnia
    półautomatyczna sekwencyjna skrzynia biegów, siedem przełożeń, mechanizm zmiany hydrauliczny
    Sprzęgło
    z włókna węglowego
    Wymiary
    Długość
    4800 mm
    Wysokość
    950 mm
    Szerokość
    1800mm




    Kierowcy


    Nico Rosberg




    Michael Schumacher








    Lotus Renault R31









    Specyfikacje Techniczne



    Nadwozie
    Samonośne nadwozie (monocoque) produkowane przez Lotus Renault GP z kompozytu włókna węglowego i aluminium, o strukturze plastra miodu, zaprojektowane pod kątem maksymalnej wytrzymałości przy minimalnej masie. Ośmiocylindrowy, widlasty silnik RS27-2011 stanowi element konstrukcji nośnej.
    Zawieszenie przednie
    Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, steruje wahaczem wewnętrznym poprzez system cięgieł, połączonych z drążkiem skrętnym i amortyzatorami zamontowanymi wewnątrz przedniej części nadwozia. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu.
    Zawieszenie tylne
    Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, współpracuje ze sprężynami i poprzecznie montowanymi amortyzatorami, zamocowanymi do górnej części obudowy skrzyni biegów. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu.
    Przeniesienie napędu
    Siedmiobiegowa, półautomatyczna, tytanowa skrzynia biegów z biegiem wstecznym. System “Quickshift" zapewnia maksymalną szybkość zmiany biegów.
    Układ paliwowy
    Gumowy zbiornik paliwa produkcji ATL wzmacniany kevlarem.
    Układ chłodzenia
    Oddzielne, chłodzone powietrzem chłodnice oleju i wody w bocznych wnękach bolidu.
    Układ elektroniczny
    Standardowy układ sterowania Microsoft ECU MES.
    Układ hamulcowy
    Tarcze i klocki węglowe. Szczęki AP Racing. Siłowniki główne AP Racing i Brembo.
    Kokpit
    Wyjmowany fotel kierowcy dostosowany do budowy ciała kierowcy wykonany z włókna węglowego z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa produkcji OMP Racing. Kierownica z łopatkami zmiany biegów i sprzęgła oraz sterowaniem tylnego skrzydła.
    KERS
    Silnik elektryczny z generatorem umieszczony z przodu silnika spalinowego i akumulatorami do magazynowania energii. Silnik elektryczny z generatorem dostarczany przez Renault Sport F1. Blok sterujący firmy Magneti-Marelli.
    Opony
    Pirelli P Zero
    Paliwo
    TOTAL
    Olej
    Elf (marka firmy TOTAL)
    Akumulator
    Lotus Renault GP
    Waga
    640 kg, wliczając kierowcę, kamery i balast


    Wymiary

    Przedni ślad
    1450 mm
    Tylny ślad
    1400 mm
    Długość
    5100 mm
    Wysokość
    950 mm
    Szerokość
    1800 mm




    Kierowcy




    Witalij Pietrow


    Nick Heidfeld






    McLaren MP4-26








    Specyfikacje Techniczne



    Podwozie
    wykonane przez McLarena z kompozytu włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, zawiera przednią i boczne struktury uderzeniowe
    Zawieszenie
    wewnętrzny system drążków skrętnych/amortyzatorów sterowany przez popychacze i dźwignie kątowe z podwójnym układem wahaczy
    Elektronika
    urządzenia kontrolne McLaren Electronic Systems zawierające elektronikę dla podwozia, silnika i do zbierania danych; McLaren Electronic Systems dostarcza również elektroniczną tablicę rozdzielczą, regulator napięcia alternatora, czujniki i systemy telemetryczne
    Karoseria
    oddzielne pokrywy na silnik i chłodnice, oddzielna sekcja podłogowa; strukturalny nos ze zintegrowanym przednim skrzydłem; tylne skrzydło regulowane przez kierowcę w celu zmniejszenia oporu powietrza
    Opony
    Pirelli P Zero
    Radia
    Kenwood
    Koła
    Enkei
    Hamulce
    szczęki i cylindry Akebono
    Akumulatory
    GS Yuasa Corporation
    Układ kierowniczy
    McLaren ze wspomaganiem
    Przekładnia
    półautomatyczna sekwencyjna skrzynia biegów McLaren typu seamless-shift, siedem biegów + wsteczny, wykonana z materiałów kompozytowych, zawiera tylną strukturę zderzeniową
    Sprzęgło
    z włókna węglowego, sterowane ręcznie
    KERS
    Mercedes-Benz
    Paliwo
    ExxoonMobil High Performance Unleaded (5,75% składników biologicznych)
    Oleje i smary
    Mobil 1



    Kierowcy


    Jenson Button


    Lewis Hamilton









    Toro Rosso STR6










    Specyfikacja Techniczna



    Podwozie
    kompozytowa konstrukcja skorupowa
    Karoseria
    z kompozytów włókna węglowego
    Zawieszenie
    górne i dolne wahacze z włókna węglowego, drążki skrętne i stabilizatory poprzeczne
    Amortyzatory
    Sachs
    Układ kierowniczy
    Scuderia Toro Rosso
    Przekładnia
    siedmiobiegowa skrzynia z hydraulicznym systemem do zmiany przełożeń
    Sprzęgło
    Sachs
    Hamulce
    zaciski, tarcze i klocki Brembo
    System chłodzenia
    Scuderia Toro Rosso
    Instr. w kokpicie
    Scuderia Toro Rosso
    Pasy beziecz.
    OMP
    Kierownica
    Scuderia Toro Rosso
    Siedzenie
    konstrukcja z włókna węglowego, kształt dopasowany do budowy ciała kierowcy
    System gaśnic
    Scuderia Toro Rosso
    Zbiornik paliwa
    ATL
    Koła
    Advanti Racing
    Opony
    Pirelli P Zero
    KERS
    Ferrari
    Waga
    640 kg z kierowcą, kamerą i balastem





    Kierowcy




    Sebastien Buemi



    Daniel Ricciardo




    Jaime Alguersuari








    Lotus T128









    Specyfikacja Techniczna



    Podwozie
    konstrukcja skorupowa z włókna węglowego
    Karoseria
    z włókna węglowego
    Zawieszenie
    z włókna węglowego
    Amortyzatory
    Penske & Multimatic
    Układ kierowniczy
    Team Lotus
    Skrzynia biegów
    Red Bull Technologies
    Sprzęgło
    AP
    Układ hamulcowy
    zaciski AP, tarcze i klocki Carbone Industrie lub Hitco
    Układ chłodzenia
    chłodnice i wymienniki ciepła Team Lotus
    Instr. w kokpicie
    MES
    Pasy bezpieczeń.
    Schroth
    Kierownica
    Team Lotus
    Siedzenie
    Team Lotus
    System gaśnic
    FEV
    Koła
    BBS, wykonane wg specyfikacji Team Lotus
    Opony
    Pirelli P Zero
    Zbiornik paliwa
    ATL
    Akumulatory
    Yuasa
    Rozstaw osi
    ponad 3000 mm
    Długość
    ponad 5 metrów
    Wysokość
    950 mm





    Kierowcy





    Heikki Kovalainen



    Jarno Trulli






    Sauber C30









    Specyfikacje Techniczne




    Podwozie
    konstrukcja skorupowa z włókna węglowego
    Zawieszenie
    wahacze górne i dolne (przód i tył), sprężyny i amortyzatory wewnątrz nadwozia, sterowane drążkami pchanymi (Sachs Race Engineering)
    Hamulce
    sześciotłoczkowe zaciski (Brembo), klocki i tarcze z włókna węglowego (Brembo)
    Przekładnia
    siedmiobiegowa skrzynia Ferrari z włókna węglowego o minimalnym czasie zmiany przełożenia (buick-shift), umieszczona wzdłużnie
    Sprzęgło
    z włókna węglowego
    Elektronika
    MES
    Kierownica
    Sauber F1 Team
    Opony
    Pirelli P Zero
    Koła
    OZ
    Waga
    640 kg (wliczając kierowcę, pusty zbiornik paliwa)


    Wymiary


    4935 mm
    Szerokość
    1800 mm
    Wysokość
    1000 mm
    Przedni ślad
    1495 mm





    Kierowcy




    Kamui Kobayashi


    Sergio Perez








    Marussia Virgin MVR-02










    Specyfikacje Techniczne



    Podwozie
    konstrukcja skorupowa z włókna węglowego z oddzielną sekcją nosową
    Zawieszenie
    wahacze z włókna węglowego z tytanowymi zakończeniami, kolumny ze stopu aluminium
    Amortyzatory
    Penske
    Koła
    BBS
    Opony
    Pirelli P Zero
    Zbiornik paliwa
    specyfikacja bezpieczeństwa 'FT5', pojemność ponad 220 litrów
    Hamulce
    zaciski AP Racing, tarcze i klocki z włókna węglowego Hitco
    Kierownica
    konstrukcja z włókna węglowego
    Układ kierowniczy
    mechanizm ze wspomaganiem hydraulicznym
    Siedzenie
    z włókna węglowego, dostosowane do budowy ciała kierowcy
    Pasy bezpiecz.
    sześciopunktowa uprząż (75-milimetrowe pasy na ramiona z systemem HANS)
    Elektronika
    standardowe ECU narzucone przez FIA oraz homologowany przez FIA elektroniczny i elektryczny system
    Przekładnia
    siedmiobiegowa skrzynia Virgin Racing z aluminium, podłużnie zamontowana, hydrauliczny systemem do zmiany przełożeń z technologią "seamless shift"
    Sprzęgło
    AP Racing
    Półosie napędowe
    jednoczęściowe ze zintegrowanymi trójnożnymi połączeniami


    Wymiary

    Długość
    5200 mm
    Wysokość
    950 mm
    Szerokość
    1800 mm
    Rozstaw osi
    w przybliżeniu 3300 mm





    Kierowcy





    Timo Glock


    Jerome d'Ambrosio







    Force India VJM04















    Specyfikacja Techniczna





    Podwozie
    konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego, boczne panele ochronne kokpitu z Zylonu
    Przednie zawieszenie
    aluminiowe kolumny z wahaczami z materiałów kompozytowych, drążki poprzeczne i popychacze; zamontowane wewnątrz podwozia sprężyny, amortyzatory i stabilizator poprzeczny
    Tylne zawieszenie
    aluminiowe kolumny z wahaczami z materiałów kompozytowych, drążki poprzeczne i cięgła; przymocowane do skrzyni biegów sprężyny, amortyzatory i stabilizator poprzeczny
    Koła
    BBS, wykonane zgodnie ze specyfikacją Force India
    Opony
    Pirelli P Zero
    Przekładnia
    półautomatyczna skrzynia biegów McLaren Racing, 7 biegów, 'e-shift'
    Środki smarne
    produkty Mobil 1
    Sprzęgło
    AP Racing z włókna węglowego
    Układ hamulcowy
    AP Racing, użyte materiały Carbone Industrie
    Amortyzatory
    Penske
    Waga
    640 kg z kierowcą


    Wymiary
    Rozstaw osi
    3500 mm
    Przedni ślad
    1480 mm
    Tylny ślad
    1440 mm
    Wysokość
    950 mm
    Długość
    5100 mm




    Kierowcy




    Nico Hulkenberg


    Adrian Sutil


    Paul di Resta








    Williams FW33











    Specyfikacja Techniczna




    Podwozie
    konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego, poliamidów aromatycznych i epoksydu, przewyższająca wymaganą przez FIA odporność na zderzenia
    Przednie zawieszenie
    podwójny układ wahaczy z włókna węglowego, z wiązadłem łączącym z włókna węglowego i popychaczem aktywującym sprężyny skrętne i stabilizator poprzeczny
    Tylne zawieszenie
    podwójny układ wahaczy i cięgło aktywujące sprężyny skrętne oraz stabilizator poprzeczny
    Przekładnia
    sekwencyjna półautomatyczna skrzynia biegów Williams F1 typu seamless, siedem biegów + wsteczny, zmiana biegów elektro-hydrauliczna
    Sprzęgło
    wielotarczowe z włókna węglowego
    Amortyzatory
    Williams F1
    Koła
    RAYS z kutego magnezu
    Opony
    Pirelli P Zero, przednie o szer. 325 mm, tylne o szer. 375 mm
    Hamulce
    sześciotłokowe szczęki przy każdym kole, tarcze i podkładki z włókna węglowego
    Układ kierowniczy
    mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem Williams F1
    Zbiornik paliwa
    wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik
    Elektronika
    standardowa jednostka kontrolna narzucana przez FIA
    System chłodzenia
    wykonane z aluminium olejowe i wodne chłodnice, także dla skrzyni biegów
    Pasy bezpieczeń
    sześciopunktowa uprząż z 75-milimetrowymi paskami na ramiona i systemem HANS
    Siedzenie
    wyjmowalne z włókna węglowego z obiciem Alcantara, dostosowane do budowy ciała kierowcy
    Waga
    640 kg z kierowcą, kamerą i balastem
    Szerokość
    1800 mm





    Kierowcy





    Rubens Barrichello


    Pastor Maldonado








    HRT F111
















    Specyfikacja Techniczna


    Długo trzeba było czekać na prezentację nowego bolidu zespołu HRT. Auto wreszcie jest, ale team stracił mnóstwo czasu na konstrukcję i przegapił okres testów.

    Podobnie jak większość bolidów, tak i HRT F111 jest ewolucją wozu z poprzedniego sezonu. Usunięto w nim to, co jest w tym roku zabronione i dodano część rozwiązań, nad którymi pracowały inne ekipy. Innymi słowy HRT napatrzyło się na konkurencję i skopiowało bezpośrednio, albo nieco zmieniło rozwiązania rywali, a następnie zaadaptowało je do swojego wozu.
    Wszystkiemu winne są oczywiście pieniądze. Zbyt skromne fundusze nie pozwoliły projektantom na wykonanie swoich badań. Wielkie opóźnienia w projektowaniu spowodowały, że samochód nie został przygotowany na czas na testy. W tym roku wszystkie zespoły znacząco zwiększyły ilość kilometrów pokonanych na torach przed sezonem i może mieć to kluczowe znaczenie – może bowiem spowodować, że HRT zostanie na szarym końcu.
    W samym bolidzie nie ma w zasadzie żadnych rewolucyjnych rozwiązań. Wydaje mi się, że nos auta jest przeniesiony z bolidu zeszłorocznego, choć jego kształty maskują inne wsporniki przedniego skrzydła czy też „wypustki” na nosie na kamery. Wyraźnie inne jest przednie skrzydło – inne w sensie komplikacji budowy. Trudno oceniać po fotografiach czy jest ono tak dobre, jak rozwiązania innych zespołów, ale komplikacja jego budowy nakazuje sądzić, że zostało ono zaprojektowane dosyć starannie.

    Przednia część bocznych skrzyń, miejsce pracy kierowcy i fragment konstrukcji za jego głową (z wlotem powietrza włącznie) wyglądają na takie same, jak w F110. Większe różnice pojawiają się w tylnej części auta.

    F111 będzie korzystało z silnika Cosworth i zeszłorocznej skrzyni biegów Williamsa. Skrzynia ta dzięki nieco innej konstrukcji jest prawdopodobnie odrobinę lżejsza od skrzynki Xtrac. Umieszczenie w bolidzie HRT skrzynki Williamsa wymusiło pewne zmiany w konstrukcji zawieszenia. Nowa skrzynia pozwoliła zmienić kształt w tylnej części pudeł z chłodnicami. Za nimi znalazła się otwarta przestrzeń, którą może przepływać powietrze zwiększając docisk samochodu.

    Widać też centralny wspornik tylnego skrzydła, który sugeruje, że zmieniła się konstrukcja wozu w stosunku do zeszłorocznej jego wersji w części tylnego dyfuzora. Zmieniła i to znacznie. Na razie nie wiadomo czy w F111 HRT zastosuje dmuchany dyfuzor, czy jednak postawi na „wydech” peryskopowy.

    HRT F111 Cosworth jest jeszcze zagadką i prawdopodobnie do oceny sił zespołu można będzie zasiąść dopiero po kilku pierwszych wyścigach. Z jednej strony widać, że bolid nie ma żadnych rewolucyjnych rozwiązań technicznych, z drugiej jednak, że auto przeszło ewolucyjne zmiany i zastosowano w nim część rozwiązań używanych w autach konkurencji.

    Dane Techniczne

    Silnik i napęd
    Typ
    V8, 90o, Cosworth CA
    Ustawienie
    Centralnie, wzdłużnie
    Rozrząd
    DOHC, 4 zawory na cylinder
    Objętość skokowa
    ≈ 2400 cm3
    Skrzynia biegów
    7-biegowa, sekwencyjna
    Typ napędu
    Na tylne koła

    Masy i wymiary

    Masa własna
    640 kg






    Kierowcy




    Vitantonio Liuzzi


    Narain Karthikeyan




    Pozdrowienia dla Fanów F1
    Ostatnio edytowane przez losmanos ; 20-03-11 o 01:38
    Odpowiedz z cytatem  
     

Informacje o wątku
Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Terminarz F1
    By losmanos in forum OffTop
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-03-11, 13:53
Tagi dla tego wątku

Zobacz tagi

Bookmarks
Bookmarks
Uprawnienia umieszczania postów
  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •