Fiat wiąże z kolejną generacją modelu Panda spore nadzieje. Wierzy, że nowym modelem zainteresują się młodzi kierowcy, którzy szukają za kierownicą sportowych wrażeń. Jak donosi "AutoExpress", dla nich usportowioną wersję zbuduje firma Abarth.
Za sprawą 110-konnego silnika TwinAir o pojemności 0,9 l wyposażonego w turbodoładowanie Abarth Panda ma osiągać setkę w 8,5 s i rozwijać
prędkość maksymalną 177 km/h. Wiele wrażeń zapewni też usztywnione i obniżone zawieszenie oraz mocniejsze hamulce. O sportowych aspiracjach samochodu będzie przypominać kierowcy głośniejszy układ wydechowy.
Nadwozie Abartha Pandy będzie się wyróżniać masywnymi zderzakami, białym lakierem i czerwonymi detalami. W poszerzonych błotnikach znajdą się 16-calowe felgi z oponami szerszymi niż te w zwykłych Pandach. Abarth zapewni także sportowy klimat w kabinie, montując kubełkowe fotele, sportową kierownicę oraz krótszy lewarek skrzyni biegów.
Auto ma pojawić się w salonach w 2013 r. Fiat rozważa też budowę jeszcze mocniejszej wersji Esseesse.
Pierwsza generacja Pandy również występowała w sportowej wersji - 100HP. Auto było wyposażone w silnik 1,4 l o mocy 100 KM pochodzący z modelu Punto. Sprint do setki zajmował Pandzie 100HP 9,5 s, a
prędkość maksymalna wynosiła 185 km/h.